Chipsprovning!

Hallå!
 
För någon dag sedan fick jag äran att anordna och hålla i en chipsprovning. Deltagarna var dels notarier vid förvaltnings- och tingsrätter i Gävle och Uppsala, dels jurister på Advokatfirman Lindahl (dvs. mina kollegor). Det var väldigt roligt och uppskattat (tror jag). 
 
Jag började med att berätta lite om mig själv och mitt förhållande till chips. Sedan pratade jag lite om chips i allmänhet och hur jag går tillväga för att testa och bedöma chips. Därefter gick vi vidare till själva provningen. Jag hade valt ut fem unika och intressanta chipssorter. De sorter som provades var Rootfruit - Mandelpotatis & Himalayasalt, LantChips - Kantarell, Snackgold - Raspberry, LantChips EKO - Rosmarin, och TartufLanghe - Truffle. Givetvis gav jag tips på trevliga tillbehör i både ätbar och drickbar form.
 
Favoriten hos de flesta deltagarna var rosmarinschipsen från LantChips ekologiska linje, inte helt oväntat eftersom att det är en extremt bra chipssort. Överraskande var däremot att hallonchipsen gick hem riktigt bra hos somliga deltagare.
 
Att hålla chipsprovning var väldigt roligt och jag ser fram emot att få chansen att göra det igen!
 
 
 
Chips | |
Upp